Temi avanzati: Un pocu di filusufìa.
Un pocu di filusufìa.
Ùn pensate micca chì a moderazione hè sempre simplice, perchè e persone chì vi interagisce ùn sò micca simplici. Eccu alcuni esempi di situazioni cumplessi chì pudete scontru, è qualchi cunsiglii per trattà cun elli.
Ùn pudete micca fà ghjustizia.
- Ùn sapete micca perchè duie persone si disputanu. Forse qualcosa hè accadutu prima. Pudete solu ghjudicà ciò chì vede, è applicà e regule. Pudete purtà l'ordine, ma ùn pudete micca fà ghjustizia.
- Pigliemu un esempiu: Alfred hà robbatu qualcosa da Jenny, in a vita vera (sò vicini). Fighjate à u foru, è vede Jenny insultà Alfred. Tu banni Jenny. Era u dirittu di fà, perchè l'insultà hè pruibita. Ma ùn sapete perchè a ghjente si disputa. Ùn avete micca applicatu a ghjustizia.
- Eccu un altru esempiu: Jenny insultava Alfred in un missaghju privatu. Avà guardate a sala di chat publica, è vede Alfred minacciandu Jenny. Mandate un avvisu à Alfred. Avete fattu u dirittu di novu, perchè a minaccia hè pruibita. Ma ùn sapete micca l'origine di a situazione. Ùn hè micca ghjustu ciò chì avete fattu. Vergogna à tè.
- Fate ciò chì avete da fà, basatu annantu à ciò chì sapete. Ma ammettila: Ùn sapete micca assai. Allora duvete stà modestu, è tenite in mente chì l'ordine hè una bona cosa, ma ùn hè micca ghjustizia ...
Ùn fate micca a ghjente arrabbiata.
- Evite di parlà à e persone quandu li moderate. Li farà arrabbiare. Saria cum'è dì li: "Sò superiore à tè".
- Quandu a ghjente si arrabbia, diventa veramente fastidiosa. Puderete dispiace di fà in furia in u primu locu. Puderanu attaccà u situ web. Puderanu truvà a vostra vera identità è ti trattanu cum'è un nemicu. Duvete evitari questu.
- Evite cunfronti. Invece, solu aduprà i buttoni di u prugramma. Aduprà i buttoni per mandà un avvirtimentu, o un banishment. È ùn dì nunda.
- A ghjente serà menu arrabbiata: Perchè ùn sanu micca chì hà fattu questu. Ùn diventerà mai persunale.
- A ghjente serà menu arrabbiata: perchè si sentenu una forma di autorità superiore. Questu hè più accettabile chì l'autorità di una persona.
- E persone anu psicologie maravigghiusu. Amparate à pensà a listessa manera chì pensanu. L'esseri umani sò criaturi belli è periculosi. L'esseri umani sò criaturi cumplessi è maravigghiusi ...
Crea u vostru propiu ambiente felice.
- Quandu fate i travaglii di moderazione currettamente, a ghjente serà più felice in u vostru servitore. U vostru servitore hè ancu a vostra cumunità. Serete più felice.
- Ci sarà menu cumbattimentu, menu dolore, menu odiu. A ghjente hà da fà più amichi, è cusì tù ancu fà più amici.
- Quandu un locu hè bellu, hè perchè qualcunu u face bellu. E cose belle ùn venenu micca naturali. Ma pudete trasfurmà u caosu in ordine ...
U spiritu di a lege.
- Una lege ùn hè mai perfetta. Ùn importa micca quantu precisi aghjunghje, pudete sempre truvà qualcosa chì ùn hè micca cupartu da a lege.
- Perchè a lege ùn hè perfetta, qualchì volta avete bisognu di fà cose contru à a lege. Hè un paradossu, perchè a lege deve esse seguita. Eccettu quandu ùn deve esse seguitu. Ma cumu si decide ?
-
- Teorema: A lege ùn pò mai esse perfetta.
- Prova : mi cunsiderà un casu di punta, à u limitu di a lege, è dunque a lege ùn pò micca decide ciò chì fà. E ancu s'è aghju cambiatu a lege, per trattà precisamente stu casu, possu ancu cunsiderà un casu più chjucu, à u novu limitu di a lege. È dinò, a lege ùn pò micca decide ciò chì fà.
- Esempiu: Sò un moderatore di u servitore "China". Visitu u servitore "San Fransicu". Sò in una sala di chat, è ci hè qualcunu chì insulta è molesta una povera ragazza innocente di 15 anni. A regula dice: "Ùn aduprate micca i vostri puteri di moderazione fora di u vostru servitore". Ma hè u mezzu di a notte, è sò l'unicu moderatore svegliu. Deve lascià sta povera zitella sola cù u so nemicu; o duverebbe fà una eccezzioni à a regula? Hè a vostra decisione di fà.
- Iè, ci sò regule, ma ùn simu micca robots. Avemu bisognu di disciplina, ma avemu u cervellu. Aduprate u vostru ghjudiziu in ogni situazione. Ci hè u testu di a lege, chì deve esse seguita in a maiò parte di i casi. Ma ci hè ancu "u spiritu di a lege".
- Capisce e regule, è seguitate. Capisce perchè esistinu sti reguli, è curvate quandu hè necessariu, ma micca troppu ...
U pirdunu è l'armunia.
- A volte pudete esse in cunflittu cù un altru moderatore. Queste cose succede perchè simu umani. Pò esse un cunflittu persunale, o un disaccordu annantu à una decisione di fà.
- Pruvate à esse educatu, è à esse simpaticu cù l'altri. Pruvate di negozià, è pruvate à esse civilisatu.
- Sì qualchissia hà fattu un sbagliu, perdonalu. Perchè ancu voi fate sbagli.
- Sun Tzu hà dettu: "Quandu circundà un esercitu, lasciate una surtita libera. Ùn pressate micca un nemicu disperatu troppu forte".
- Ghjesù Cristu hà dettu: "Qualcunu trà voi chì hè senza peccatu sia u primu à lancià una petra".
- Nelson Mandela hà dettu: "U risentimentu hè cum'è beie velenu è poi sperendu chì tumberà i vostri nemici".
- E tu... Chì dici ?
Siate l'altru.
- Qualchissia hà un cattivu cumpurtamentu. Da a vostra perspettiva, hè sbagliatu, è deve esse firmatu.
- Immaginate s'è vo site natu in u listessu locu chè l'altra persona, s'è vo site natu in a so famiglia, cù i so genitori, fratelli, soru. Immaginate chì avete avutu a so sperienza di vita, invece di a vostra. Imagine chì avete avutu i so fallimenti, e so malatie, imaginate chì avete sentitu a so fame. È infine imagine s'ellu avia a vostra vita. Forse a situazione serà invertita ? Forse avariate un cattivu cumpurtamentu, è ellu vi ghjudicaria. A vita hè determinista.
- Ùn esageremu micca : Innò, u relativismu ùn pò esse scusa per tuttu. Ma iè, u relativismu pò esse una scusa per qualcosa.
- Qualcosa pò esse veru è falsu à u stessu tempu. A verità hè in l'ochju di l'osservatore...
Meno hè più.
- Quandu a ghjente hè sottu cuntrullata, passanu menu tempu à luttà per ciò chì volenu, perchè sanu digià ciò chì ponu fà o micca. È cusì anu più tempu è energia per fà ciò chì volenu, cusì anu più libertà.
- Quandu a ghjente hà assai di libertà, uni pochi di elli abusanu di a so libertà, è arrubbanu a libertà di l'altri. È cusì, a maiuranza avarà menu libertà.
- Quandu a ghjente hà menu libertà, anu più libertà...