Quandu hè u vostru turnu di ghjucà, duvete aduprà 5 cuntrolli.
1. Move a pusizione iniziale in a casella di partenza per ottene un bon angulu.
2. Selezziunà l'altezza di u vostru muvimentu. Mettite u cursore per rotulà, è mette nantu à a cima per sparà. Questu hè assai complicatu, cusì attentu.
3. Selezziunà a forza di u vostru colpu. Se pensa à rotulà nantu à a terra, spara assai dura. Ma s'è vo vulete lancià a vostra bola in l'aria, ùn sparate micca troppu forte.
4. Selezziunà a direzzione di u muvimentu. Avete bisognu à aspittà finu à chì a freccia righjunghji a pusizione desiderata.
5. Cliccate u buttone per ghjucà quandu u vostru muvimentu hè preparatu.
E regule di u ghjocu
Bocce, cunnisciutu ancu "
Pétanque
", hè un ghjocu francese assai populari.
Ghjucate nantu à un terrenu delimitatu, è u pianu hè fattu di sabbia. Duvete lancià boli di ferru nantu à a terra, è pruvate d'avvicinà u più vicinu pussibule à un mira verde, chjamatu "
cochonnet
".
Ogni ghjucadore hà 4 boli. U ghjucatore chì a palla hè u più vicinu à u mira hà u dirittu di NON ghjucà. Allora u so avversariu deve ghjucà. Se l'avversariu s'avvicina da u mira, a listessa regula s'applica è l'ordine di i ghjucatori hè invertitu.
Quandu una bola esce da u campu di ghjocu, hè eliminata da u ghjocu è da i partiti.
Quandu un ghjucatore hà lanciatu tutte e so bola, l'altru ghjucatore deve ancu scaccià tutte e so bola, finu à chì i dui ghjucadori ùn anu più bola.
Quandu tutti i boli sò in terra, u ghjucatore chì hà a bola più vicina riceve 1 puntu, più 1 puntu per ogni altra bola più vicinu à qualsiasi altra bola di u so avversariu. Se un ghjucatore hà 5 punti, vince u ghjocu. Altrimenti, un altru turnu hè ghjucatu, finu à chì unu di i ghjucatori uttene 5 punti è a vittoria.
Un pocu di strategia
Osservate i muvimenti di u vostru avversariu, è pruvate à copià mentre cambiate ciò chì era sbagliatu. Ricurdatevi ancu cumu avete ghjucatu u vostru muvimentu è cambiate un pocu. Se fate un muvimentu perfettu, ripetite a stessa mossa una volta è una volta per puntuà più punti.
Ci hè dui tipi di muvimenti in questu ghjocu: per rollu è per sparà. Rolling hè l'azzione di puntà u mira è di scaccià a bola assai vicinu à ellu. Hè difficiuli, perchè a bola chì rotola nantu à a sabbia ùn và micca luntanu. U tiru hè l'azzione di caccià una palla avversaria da a terra colpendula assai dura. Se u to tiru hè perfettu, u to ballò pigghia u locu esatta di u ballu di l'avversariu: In u sudu di Francia, chjamanu questu "
carreau
", è se fate cusì, uttene un liberu "
pastaga
" :)
Hè sempre megliu esse davanti à u mira chì daretu à u mira. Hè più difficiuli per l'avversariu di rollu è ellu hà da sparà a vostra bola prima.
Pruvate di evitari i rocci nantu à u pianu. Affettanu casualmente a trajectoria di u ballò. I scoglii più chjuchi affettanu a trajectoria un pocu, è e rocce più grande affettanu assai a trajectoria. Per evitari i scoglii, pudete puntà trà dui di elli, o pudete aduprà u cuntrollu di l'altitudine per lancià a bola sopra.