Regoli di u ghjocu: Reversi.
Cumu ghjucà?
Per ghjucà, basta à cliccà nantu à a piazza induve mette u vostru pedone.
E regule di u ghjocu
U ghjocu Reversi hè un ghjocu di strategia induve pruvate à pussede u più grande territoriu pussibule. L'ughjettu di u ghjocu hè di avè a maiò parte di i vostri dischi di culore nantu à u tavulinu à a fine di u ghjocu.
Principiu di u ghjocu: Ogni ghjucatore piglia 32 dischi è sceglie un culore per aduprà in tuttu u ghjocu. U Negru mette dui dischi neri è u biancu mette dui dischi bianchi cum'è mostra in u graficu seguente. U ghjocu principia sempre cù sta stallazione.
Una mossa hè custituita da "sfondà" i dischi di u vostru avversariu, dopu chjappà i dischi sbandati à u vostru culore. Flancà significa pusà un discu nantu à u tavulinu in modu chì a fila di dischi di u vostru avversariu sia cunfinata à ogni estremità da un discu di u vostru culore. (Una "fila" pò esse custituita da unu o più dischi).
Eccu un esempiu: u discu biancu A era digià in u locu nantu à u bordu. A piazza di u discu biancu B supera a fila di trè dischi neri.
Allora, u biancu gira i dischi sbandati è avà a fila pare cusì:
Reguli detallati di Reversi
- Neru si move sempre prima.
- Se à u vostru turnu ùn pudete micca sbarcà è flip almenu un discu oppostu, u vostru turnu hè persu è u vostru avversariu si move di novu. Tuttavia, se una mossa hè dispunibule per voi, ùn pudete micca perdicà u vostru turnu.
- Un discu pò sbarcà ogni numeru di discu in una o più fila in ogni quantità di direzzione à u stessu tempu - horizontale, verticale o diagonale. (Una fila hè definita cum'è unu o più dischi in una linea recta continua ). Vede i dui grafici seguenti.
- Ùn pudete micca saltà u vostru propiu discu di culore per superà un discu oppostu. Vede u graficu seguente.
- I dischi ponu esse sbuchjati solu cum'è u risultatu direttu di un muvimentu è deve falà in a linea diretta di u discu postu. Vede i dui grafici seguenti.
- Tutti i dischi sbandati in ogni mossa deve esse chjapputu, ancu s'ellu hè à u vantaghju di u ghjucatore per ùn vultà micca in tuttu.
- Un ghjucatore chì lancia un discu chì ùn deve micca esse giratu pò curreghja l'errore sempre chì l'avversu ùn hà micca fattu un muvimentu sussegwente. Se l'avversariu hà digià spustatu, hè troppu tardi per cambià è u discu (s) restanu cum'è.
- Una volta un discu hè piazzatu nantu à un quadru, ùn pò mai esse spustatu in un altru quadru dopu in u ghjocu.
- Se un ghjucatore manca di dischi, ma hà sempre l'uppurtunità di sbarcà un discu oppostu à u so turnu, l'avversariu deve dà à u lettore un discu da aduprà. (Questu pò accade quante volte chì u lettore hà bisognu è pò aduprà un discu).
- Quandu ùn hè più pussibile per ogni ghjucatore di spustà, u ghjocu hè finitu. I dischi sò cuntati è u ghjucatore cù a maiò parte di i so dischi di culore nantu à u tavulinu hè u vincitore.
- Rimarca: Hè pussibule per un ghjocu per finisce prima chì tutti i 64 quadrati sò pieni; s'ellu ùn ci hè più muvimentu pussibule.